Pomoc
Instrukacja użytkownika Wirtualnej Centrali Telefonicznej freePBX
Wybrane usługi - kody Abonenckie
Biling online, Sprawdzanie stanu funduszy na koncie przez telefon
Wybierz 0 9444 (cyfrę zero wybieramy tylko wtedy jeżeli korzystamy z numeracji wewnętrznej na centrali)
Grupy przejmowania
Grupa przejmowania pozwala na przechwytywanie rozmów kierowanych do innych członków grupy za pomocą klawiatury telefonu.
Aby przejąć losową rozmowę należy wcisnąć *9
W celu przechwycenia konkretnej rozmowy należy z poziomu klawiatury telefonu wprowadzić *8 XXX , gdzie X to alias numeru, z którego ma zostać przechwycona rozmowa.
W momencie wystukania kodu z klawiatury połączenie jest przekierowywane do numeru, który przechwycił połączenie.
BCT, Przekazywanie / transfer połączeń bez zapowiedzi
Podczas rozmowy użytkownik wybierając *1 usłyszy sygnał dźwiękowy w słuchawce, po czym może wybrać numer, na który połączenia ma zostać przekazane / transferowane. Numer musi być zakończony znakiem #
Po wybraniu numeru i # użytkownik zostanie rozłączony, a rozmowa zestawi się pomiędzy jego rozmówcą (dzwoniącym do nas) a wybranym numerem (wewnętrznym)
ACT, Przekazywanie / transfer połączeń z zapowiedzią
Użytkownik A podczas rozmowy wybiera *2 usłyszy sygnał dźwiękowy w słuchawce, po czym może wybrać numer, na który połączenie ma zostać przekazane (transferowane) Numer musi być zakończony znakiem #
Po wybraniu numeru i znaku # i zestawieniu połączenia z numerem wewnętrznym, użytkownik rozmawia / konsultuje się.
Jeżeli użytkownik A odłoży słuchawkę, rozmowa zostanie automatycznie zestawiona między osobą dzwoniącą, a wybranym numerem wewnętrznym.
Jeżeli zamiast tego wybrany numer z którym konsultowaliśmy połączenie się rozłączy, rozmowa powróci do pierwotnego stanu, czyli między osobę dzwoniącą a użytkownikiem A który odebrał połączenie.
CFU, Przekierowanie połączeń bezwarunkowe
Abonent dzwoniąc na numer *21*XXX# aktywuje usługę.
Gdzie XXX oznacza numer na jaki mają być przekierowane wszystkie połączenia.
*#21# sprawdza stan usługi; #21# dezaktywuje usługę
CFB, Przekierowanie połączeń gdy linia jest zajęta
Abonent dzwoniąc na numer *67*XXX# aktywuje usługę. Gdzie XXX oznacza numer na jaki mają być przekierowane połączenia.
*#67# sprawdza stan usługi; #67# dezaktywuje usługę
CFNR, Przekierowania połączeń gdy nie odbiera
Abonent dzwoniąc na numer *61*XXX# aktywuje usługę, gdzie XXX oznacza numer na jaki mają być przekierowywane połączenia.
*#61# sprawdza stan usługi; #61# dezaktywuje usługę.
Opis: Po aktywacji usługi w przypadku nie odbierania połączenia na numerze wewnętrznym przez 40 sekund, na numer zdefiniowany podczas aktywacji będą przekierowywane wszystkie połączenia.
ACREJ, Odrzucanie połączeń anonimowych
Dzwoniąc na numer *28# aktywuje usługę, *#28# sprawdza stan usługi, #28# dezaktywuje usługę.
Nagrywanie rozmów na żądanie (w czasie rozmowy)
nagraj *5#; zatrzymaj *#5#
*Usługa dostępna po konsultacji z działem sprzedaży freePBX
TPC, Połączenia trójstronne
Użytkownik A (inicjujący połączenie) dzwoni do abonenta B, po zestawieniu połączenia wybiera *0
Użytkownik A słyszy w słuchawce „beep” zaś abonent B słyszy dźwięk oczekiwania na konferencję.
Użytkownik A wpisuje numer Abonenta C i kończy znakiem #
Użytkownik A czeka na połączenie z Abonentem C i :
- gdy numer C nie odpowiada po 10 sekundach następuje powrót do rozmowy z abonentem B
- gdy abonent C odbierze rozmowę, wówczas Użytkownik A ma teraz dwie możliwości:
1. zaakceptować konferencję trójstronną znakiem *3 wówczas wszyscy razem rozmawiają
2. Odrzucić połączenie z abonentem C poprzez wybranie *# i powrócić do rozmowy z abonentem B
Abonent B lub C może w dowolnej chwili się rozłączyć poprzez odłożenie słuchawki, wówczas użytkowni A może dołączyć do rozmowy kolejnego abonenta C.
Jeżeli użytkownik A odłoży jako pierwszy słuchawkę, wówczas następuje rozłączenie, zakończenie trójstronnej konferencji.